Automobili.hr
Automobili.hr
  • NET.HR
  • Najnovije
  • Najčitanije
  • Djevojke dana
Piše Matija Kovačić 30.07.2017

Evo što trebate napraviti kad rashladni sustav otkaže!

Dolaskom paklenih vrućina gotovo svaki automobl čiji je rashladni sustav zapušten naprosto zakuha. Problem je tim veći kako se vrijeme, odnosno relacija vožnje povećava, a svojevrsni toplinski udar koji motor zbog lošeg hlađenja može pretrpjeti često je fatalan. Kako pružiti prvu pomoć motoru nakon što zakuha?

Što kad motor zakuha?
foto: Thoughtco

Jedna od najgorih stvari koja se može dogoditi prilikom putovanja, primjerice na more, je pregrijavanje motora. Pregrijavanje se najčešće događa na za to najmanje ugodnom mjestu, autocesti. Iako će većina vozača, nakon što primijeti kako temperatura motora leti u nebo, ugasiti motor misleći kako je to prva linija obrane od eventualnog uništenja istog dokazalo se kako je to potpuno pogrješno. Zašto? Iz jednostavnog razloga. Gašenjem motora pumpa vode prestaje s pumpanjem rashladne tekućine kroz za to predviđene komore u motoru pa se zbog toga višak topline prestaje odvoditi. Ono što većina stručnjaka savjetuje prilikom nenormalnog rasta temperature je ostaviti motor u radu nekoliko minuta kako bi rashladna tekućina obavila svoje. Osim toga, nužno je otvoriti poklopac motora te po mogućnosti uključiti grijanje u kabini koje će temperaturu motora preusmjeriti u interijer automobila.

Nikako nemojte nastaviti vožnju
foto: carthrottle

Međutim, ostaviti motor u radu svakako se ne preporučuje u situacijama u kojima zakaže ventilator na hladnjaku jer se u tom slučaju toplina koju na sebe veže rashladna tekućina ne gubi što može biti fatalno za motor. Nadalje, problematična je i pumpa vode koja se redovito mijenja s promjenom seta pogonskog remenja. No, ako se ova za život motora bitna operacija ne izvodi u za to predviđenom intervalu, odnosno ako se ne provjeri ispravnost pumpe vode, njezino oštećenje može uzrokovati curenje rashladne tekućine što neminovno vodi ka pregrijavanju motora.

Preventiva je najvažnija
foto: startrescue

Osim toga, ono što još može uzrokovati pregrijavanje je i zaglavljen termostat što može uzrokovati neuključivanje ventilatora. Iako za ovaj problem postoji jednostavno rješenje nikako ne preporučujemo bilo kakve zahvate na rashladnom sustavu, a pogotovo ako se automobil nalazi na traci za zaustavljanje u nuždi na autocesti. Čest problem je i curenje rashladne tekućine iz crijeva, odnosno hladnjaka što se vrlo lako može otkriti. Kako bi se izbjegli ovakvi slučajevi nužno je prije svakog puta izvršiti preventivni pregled čitavog motora što ne iziskuje puno vremena. Dovoljno je provjeriti razinu rashladne tekućine, istražiti moguće curenje iste iz crijeva ili hladnjaka te ispitati pali li se ventilator nakon što se postigne određena temperatura. Ono što svakako treba je uz sebe imati bocu s destiliranom vodom koja će nadomjestiti tekućinu koja je iscurila iz rashladnog sustava. Nikako nemojte ulijevati običnu vodu jer će ona prouzročiti više štete nego koristi.

Rješavanje problema prepustite mehaničaru
foto: tractionlife

Na kraju je još potrebno naglasiti da se motor nikako ne smije polijevati bilo kakvim tekućinama kako bi se ohladio. Polijevanje vodom može prouzročiti znatnu štetu, poput pucanja glave motora, što vam nikako nije u cilju. Svaki kvar na rashladnom sustavu mora biti otklonjen od strane profesionalca. Ako je kvar takav da se vožnja može nastaviti, naravno nakon što se motor ohladi, nikako ga se ne smije opterećivati i obavezno se mora pratiti razina rashladne tekućine.

Ono što još treba napomenuti, a odnosi se na sve automobile s ugrađenom turbinom je važnost njezinog hlađenja. Naime, pri većim opterećenjima turbina poprima paklenu temperaturu i nikako se ne preporučuje gašenje automobila odmah nakon, primjerice, vožnje autocestom. Potrebno je pričekati nekoliko minuta kako bi se ista ohladila prirodnim putem i tek nakon toga ugasiti motor. Nadalje, bitno je spomenuti i tlak u posudi za rashladnu tekućinu. Prilikom odvrtanja čepa na posudi nužno je pričekati neko vrijeme kako bi tlak nestao ili se smanjio jer bi u protivnom moglo doći do ozbiljnih opeklina.

Kad su u pitanju kvarovi uzrokovani pregrijavanjem najčešći kvar je, naravno uz kvarove komponenti rashladnog sustava, je kvar na brtvi glave motora. Iako sama brtva možda i nije toliko skupa, skup je posao mehaničara i činjenica da se najčešće prilikom zamjene brtve  mora obratiti i glava motora što može stajati i do nekoliko tisuća kuna ovisno o obimu posla.

Popravak oštećenog motora može stajati hrpu novca
foto: easturbanauto

Podijeli s frendovima!

Matija Kovačić
Matija Kovačić Ljubitelj brzih automobila i sigurne vožnje. Od ranih dana prati tehnološki razvoj automobilske industrije.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

Djevojke dana


Najčitanije

PayDo logo
Piše: Igor Maković

PayDo – Aplikacija za plaćanje parkinga koja štedi vaš novac!

Volkswagen - Zagreb Auto Show
Piše: Filip Gvozdanović

Volkswagen na Zagreb Auto Show 2018 (video i fotogalerija)

vw logo volkswagen
Piše: Mislav Trusić

Volkswagen mijenja svoj logo (i budućnost)

Instagram profili hostesa sa Zagreb Auto Showa.
Piše: Niko Poznat

Izabrani Instagram profili najljepših hostesa sa Zagreb Auto Showa

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTOGALERIJA: Je li Panamera Sport Turismo GrandGT trenutno najljepši “karavan”?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Lada Niva je zakon

Piše: Mislav Trusić

VIDEO: Porsche 911 GT3 RS ruši rekord na Nürburgringu!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovo je Buba za ovisnike o brzini i vjetru u kosi

Piše: Davor Kindy

Evo kako se možete prijaviti za poticaj za kupnju električnog automobila (vozila)!

Piše: Niko Poznat

Zbog održavanja biciklističke utrke “Tour of Croatia 2018″, u Zagrebu zatvoren promet od 13 – 17 sati


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2018. Video Media d.o.o. Sva prava pridržana